Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. 
logo1 logo2 logo3 logo4 logo5 logo6
English (United Kingdom)Romana (Romanian)Magyar (Hungarian)

Teme ale programului

1. Diplomaţie cultural
ă 
2. Turism cultural
3. Industrii culturale
4. Securitatea de tip “Soft”
5. Valorizarea patrimoniului

 



Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013     Investeşte in oameni
Partener de proiect

Partener: Eximtur

 

Domeniu: Turism

Descrierea activităţii partenerului de proiect:


   Înfiinţată în 1993, ca societate pe acţiuni cu capital privat, EXIMTUR a devenit în cei 16 ani de activitate una dintre cele mai importante agenţii de turism turoperator din România. Firma a investit nu numai în extinderea propriei sale reţele de agenţii de turism, ci şi în crearea unei reţele de parteneri puternice şi în creştere, într-o bună infrastructură de comunicare şi în pregătirea unei echipe tinere şi dinamice de specialişti. Eximtur în calitate de principal turoperator naţional în turismul intern românesc oferă vacanţe în întreaga ţară, la munte, în staţiuni balneare, în pensiuni agroturistice şi pe Litoralul românesc al Mării Negre unde deţine peste 5000 locuri de cazare în peste 100 de hoteluri de 1, 2, 3 si 4*. Eximtur deţine un departament specializat de incoming, care se ocupă cu organizarea de programe turistice pentru turiştii străini sau delegaţii străini ai companiilor partenere.

 

Oportunităţi de practică:

- Turism cultural

- Ghidaj turistic


Activităţi în cadrul stagiului:

- Promovarea imaginii și lobismul cultural prin reprezentarea patrimoniului istoric

- Valorificarea și reprezentarea patrimoniului istoric

- Turism cultural

- Activități reprezentative pentru diplomația culturală

 

CONTACT

Adresa: Str. Nichita Stănescu nr. 16, 400366 Cluj-Napoca, România

Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Website: www.eximtur.ro

 

Cadrul general al parteneriatului de practica „Viitorul Trecutului”


    Siturile istorice, arhitecturale și arheologice, patrimoniul cultural istoric in general  sta la baza unui anumit tip de turism, turismul de patrimoniu, parte componentă a turismului cultural, un segment al pieţei turistice în plin avânt în Europa, dar şi locul unde există o acerbă concurenţă.  Ca și caracteristică a perioadei postmoderne  patrimoniul istoric (în filiația butadei „o imagine = o mie de cuvinte”) devine o resursă valoroasă care produce mari migrații turistice cu motivații culturale. Față de abrutizarea prin muncă de la începuturile erei industriale, postindustrialul reduce programatic timpul de muncă și expandează timpul liber care nu mai poate fi valorificat superior și recuperator decât prin loisir. Sporirea duratei de viață a populației aduce un alt aport de călători dintre cei care și-au încheiat activitatea și doresc să se bucure activ de perioada de pensie/retragere. Oamenii “realizați” încep să-și caute „rădăcinile” și să-și întărească legăturile de familie pornind cu generațiile tinere în adevărate pelerinaje spre locurile de unde au plecat strămoșii sau/și în locuri în care pot să le ofere experiențe culturale autentice de calitate. Prosperă forurile genealogice, produsele de turism cultural ce valorifică vechi trasee de pelerinaj, vechi obiceiuri, vechi rețete culinare,  un anumit mod de organizare a timpului.  Prin produsele turismului cultural/turismului de patrimoniu prin reprezentarea istoriei este posibilă reimplantarea unor imagini urbane și configurații arhitecturale, care să ofere noi experiențe de viață foarte apreciate de consumatorul actual de turism.

   Oferta de parteneriat a firmei EXIMTOUR vine întâmpinarea unor evoluții și necesități pe piața serviciilor de turism. În Uniunea Europeană  sectorul industriilor și serviciilor culturale (incluzând turismul cultural sau de patrimoniu) a avut o creștere de peste 60% în ultimul deceniu cu un potențial de creștere dublu față de cel al altor sectoare. Domeniul industriilor culturale este un domeniu nou și încă deficitar nu doar în România, ci în întreaga Uniune Europeană, unde se estimează ca acest sector de servicii beneficiază de un potențial de creștere superior altor sectoare. Exista operatori  care susțin că fiecare euro investit în turism cultural (în Germania de pilda) are potențialul de a fi multiplicat de pana la șapte ori.

 

 

Valoarea adaugata a practicii efectuata de studentii istorici la EXIMTUR

- Există agenţii de turism care includ în ofertele lor circuite, vizite ghidate la monumente şi situri istorice cum sunt bisericile pictate din nordul Moldovei, ansamblul sculpturilor lui Brâncuşi de la Târgu-Jiu sau ruinele dacice de la Sarmisegetuza, dar acestea nu sunt proiecte culturale veritabile, ci servicii. Ele pot fi chiar de calitate dar tot rămân la stadiul unui produs comercial care trebuie rafinat prin intervenția profesionistului cu studii academice de specialitate menite să ofere valoare adaugată acestui gen de produse. La ora actuală serviciile de turism cultural cu tangență penru valorificarea patrimoniului istoric nu generează decât în mică măsură valori adăugate economice iar sociale sau cultural/academice cu atât mai puțin pentru ca nu provoacă schimbări de atitudine în spaţiul colectivităţilor locale, nu au consecinţe directe în dezvoltarea unui posibil dialog cultural. Aici intervine nevoia, avantajul comparativ oferit de absolventul de istorie fata de alti potentiali candidati la un post in cadrul firmei de turism.

 

Abilitati generale:

- Studentii se vor familiariza cu activitatea si operatiunile specifice unei firme ce opereaza in domeniul turism la nivel national si international.

 

Abilitati specifice:

- Abilitati de consultanța/consilierea specifică oferita firmelor de turism care au ca obiect de activitate crearea de produse de turism cultural axate pe valorificarea de noi “rute istorice”, “ festivaluri”; “comemorari istorice”,

- Abilitati de identificarea, restaurarea și renovarea clădirilor istorice și în general a patrimoniului istoric existent in scop turisticla. Abilitati de  identificare, promovare a tradițiilor locale, valorizarea acestora prin produse culturale autentice si de calitate (circuite turistice, festivaluri, expoziții, publicații de promovare).

In cele 24 de ore de practică aplicată pe teren în locații din Transilvania studenții vor identifica, analiza și argumenta prin studii de fezabilitate introducerea în circuitul turistic a unor obiective istorice necunoscute, uitate sau neglijate, vor face ghidaj de specialitate pentru grupuri de turiști, vor identifica  noi trasee și obiective de turism cultural.